دانلود تحلیل قسمت انفورماتیک اداره ثبت احوال در محیط رشنال رز
- توضیحات
- دسته: رشنال رز
- منتشر شده در 09 آبان 1392
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2117
هدف از اين مقاله مدل نمودن سيستم دریافت و درخواست کارت شناسایی (کارت ملی) در نرم افزار رشنال رز مي باشد. سعي بر آن شده است که در هر مرحله با استفاده از عکس و توضيحات در مورد بخش مربوطه و ا بزار مورد استفاده ، کار با نرم افزار رشنال رز را براي استفاده کنندگان از اين مقاله آسان گردا ند.
فرمت : ورد | صفحات :13
تحلیل در محیط رشنال رز
در این قسمت سه use case را مورد بررسی قرار می دهیم :
1- use case درخواست کارت شناسایی
2- use case دریافت کارت شناسایی
3- use case اصلاح مشخصات سجلی
که در آن فرد ) Actor) مورد نظر با use case های موجود وکارمندان مربوطه ارتباط برقرار می کند
( شکل شماره 1 )
1- use case درخواست کارت شناسایی
در این حالت فرد Actor) ) به کارمند مراجعه نموده ودرخواست تهیه کارت سناسایی می نماید.
کارمند در خواست مدارک از فرد مورد نظر می نماید.
فرد نیز مدارک را تحویل کارمند می دهد.
کارمند مدارک مورد نیاز رابررسی می کند .
اطلاعات موجود در مدارک رادر پایگاه وارد می نماید.
در صورت خطا در پایگاه مورد نظر به فرد اعلام می کند که مدارک دچار مشکل است واو را به بخش بایگانی می فرستد تا خطای مرد نظر سیستم را رفع کند.
در غیر اینصورت اطلات فرد در پایگاه ثبت می گردد.
بعد از تایید از تایید اطلاعات یک رسید در پایگاه مربوطه ثبت می گردد ویک رسید نیز به فرد ارجاع ( تحویل می دهند ) می نمایند تا در تاریخ مورد نظر مراجعه نماید.
دياگرام توالی (Sequence Diagrams)
( شکل شماره 2 )
نمودار همکاری (Collaboration Diagrams) آن را هم ببینید
( شکل شماره 3 )
پایگاه مرکزی مدارک را بررسی کرده ومشخصات را اصلاح می نماید و شناسنامه جدید صادر می کن دو اطلاعات جدید را در پایگاه ثبت می نماید.
ورسیدی را به فرد مورد نظر می دهد تا در تاریخ مد نظر برای دریافت شناسنامه جدید مراجعه نمایید.
دياگرام توالی (Sequence Diagrams)
( شکل شماره 6 )
نمودار همکاری (Collaboration Diagrams) آن را هم ببینید
( شکل شماره 7 )
2- use case دریافت کارت شناسایی
برای دریافت کارت فرد با در دست داشتن رسیدی که در مرحله بیان شد مراجعه می نماید.
رسید را تحویل کارمند می دهد.
کارمند رسید رامورد بررسی قرار می دهد.
در صورت عدم تطبیق تاریخ به فرد می گوید که در تاریخ مورد نظر مراجعه نماید.
در صورتی که در تاریخ مورد نظر مراجعه نماید کارمند دربین کارتها جستجو کرده تا کارت مورد نظر را پیدا کند.
درصورتی که کارت موجود نباشد به پایگاه مرکزی ارجاع داده تا بررسی وضعیت کارت شود .
بعد از بررسی اجام شده به فرد پاسخ مورد نظر را می دهند.
درحالی اگر کرت مورد نظر در قفسه باشد وکارمند آن را پیدا نماید از فرد می خواهد که رسید را امضاء نماید وکارت شناسلیی را تحویل آن می دهد.
دياگرام توالی (Sequence Diagrams)
( شکل شماره 4 )
نمودار همکاری (Collaboration Diagrams)
( شکل شماره 5 )
2- use case اصلاح مشخصات سجلی
برای اصلاح درخواست مشخصات سجلی مراحل زیر طی می شود :
ابتدا فرد درخواست اصلاح مشخصات را به کارمند می دهد.
کارمند درخواست را بررسی می کند.
کارمند با بایگانی ارتباط برقرار می می کند.
اطلاعات موجد در باگانی مورد بررسی قرار می گیرد.
در صورت عدم تطبیق مدارک فرد را به پایگاه مرکزی ( انفورماتیک مرکزی ) ارجاع می دهد
برای خرید و یا راهنمایی می توانید با یکی از موارد زیر تماس بگیرید
ایمیل :
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
(پشتیبانی 24 ساعته)
تلفن تماس : 09104561172 (پشتیبانی 24 ساعته)
قیمت: 5000 تومان
دانلود فایل